De WK in Australie

6 juli 2014 - Melbourne, Australië

De Oranjekoorts heerst ook aan de ander kant van de wereld. Omdat we toch over een week weg gaan mag de woonkamer helemaal volgehangen worden met Oranje parafernalia. Berend had vorige week vrienden uitgenodigd om de wedstrijd Nederland-Australië te kijken, die we om 2 uur ’s nachts met zijn allen hebben gekeken. Sportieve lui, die Ozzie’s, want baalden niet erg van de uitschakeling.

Inmiddels heeft  Berend zijn felbegeerde Socceroo’s uitrusting gekregen (nog een verlaat verjaardagscadeau), wat lekker kleurt bij al dat Oranje. Het is vakantie dus er mag ’s nachts ook gekeken worden. Om half twee gaat Berend’s wekker en als hij het volhoudt zit hij dan tot 8 uur voor de buis. Vannacht eerst België - Argentinië en toen kwam hij ontzet onze slaapkamer in…. het beeld ging plotseling op zwart! Maar ook nu was er weer een oplossing want via de laptop was het uiteindelijk ook best aardig te volgen. Met iPad op schoot, voor het begeleidende actuele Nederlandse commentaar, zijn we de vroege ochtend doorgekomen. Daarna moest het pyjamashirt in de was, want die was doordrenkt met angstzweet, na de tenauwernood gewonnen wedstrijd tegen Costa Rica. De huisbaas is direct gebeld, want het antenneprobleem moet natuurlijk wel opgelost worden voor de halve finale. De reparateur heeft zojuist geconstateerd dat onze zenderzoeker het had begeven, maar had gelukkig de briljante suggestie dat de laptop met een HDMI-kabeltje met de TV kan worden verbonden. Zo kunnen we Nederland - Argentinie gewoon via ons TV-scherm bekijken.